Testy przedsezonowe Sesja 1
Testy przedsezonowe Sesja 2
Testy przedsezonowe Sesja 3
Grand Prix Kataru
Grand Prix Brazylii
Grand Prix Australii
Grand Prix San Marino
Grand Prix Hiszpanii
Grand Prix Monako
Grand Prix Kanady
Grand Prix Europy
Grand Prix Francji
Grand Prix Austrii
Grand Prix Wielkiej Brytanii
Grand Prix Niemiec
Grand Prix Węgier
Grand Prix Belgii
Grand Prix Włoch
Grand Prix Japonii
Japonia
Grand Prix Japonii
Fuji
Runda 16
08 - 09 września 2018
Trening
08.09.2018 - 19:00
Kwalifikacje
09.09.2018 - 19:00
Wyścig (34 okr.)
09.09.2018 - 19:50
Do wyścigu pozostało
Mapka toru
live racers
Autor: EmPiDi
Data dodania: 05 września 2018 - 17:58
Niezmienny zwycięzca!
Tytuł newsa
Legendarny obiekt Autodromo Nazionale di Monza doczekał się swojej kolejnej rundy w naszej lidze. Wyśmienita i słoneczna pogoda dodatkowo zachęcała do wzięcia udziału w przedostatnim wyścigu sezonu. 15 zawodników zdecydowało się na start w sesji kwalifikacyjnej. Stawka była bardzo wyrównana i wirtualny grid co chwilę dochodził do zmiany. Jedynie 1 pozycja startowa pozostała nietknięta - siódme PP zgarnął EmPiDi. Niespodziewanie ze stratą niecałych 0,3 s z P2 startował CalpeR, minimalnie wyprzedzając duet Benettona (Bartek1337-Foczek). Trzecia linia to podobieństwo tej pierwszej, a więc Sauber-Mclaren, gdzie zasiadali MateLeLe i szykuc. Pozostali z pierwszej dziesiątki to Rekady(BAR), duet Ferrari (Pieczyk-Szprycek) oraz Malina007. Tuż za nim jego kolega z zespołu - pietrekk. 12 pozycja startowa należała do TheAMa, następnie mieliśmy Simona874, Gzehaa oraz TADEO. Przechodzimy do wyścigu. A konkretniej do problemów, jakie napotkały kierowców podczas startu. Z powodu ogromnych błędów i zbyt dużej nieuwagi kierowców, administracja zmuszona była trzykrotnie powtarzać start wyścigu. Dzięki tym opóźnieniom, inżynierowie uzyskali nieco więcej czasu na potwierdzenie strategii dla swoich podopiecznych. W międzyczasie przed samym wyścigiem na torze pojawiło się drugie Minardi, do którego zasiadł Patryk913 zamieniając TADEO, którego bolid nie wytrzymał tylu restartów. Tym oto sposobem na gridzie mieliśmy wciąż 15 zawodników. Idealnym startem popisał się CalpeR, którego podejrzewano o false start, jednak okazało się że wyśrubował on niemalże perfekcyjny czas reakcji. Szybko jednak został schwytany przez EmPiDiego i ponownie znalazł się na drugim miejscu, jednakże nie zamierzał składać broni i prowadził walkę z 2-krotnym mistrzem ligi do czasu pitstopów. Dużo pecha miał Malina007, który nie dość że zaliczył false start, to w dodatku został jeszcze obrócony za sprawą Simona874 w pierwszym zakręcie. Szprycek na pierwsze dohamowanie miał jeszcze lepszy pomysł - przestrzelił je, aby uniknąć niebezpieczeństwa. Wysoki awans zaliczyli Simon874 i Patryk913. Podobnie jak w Belgii, nikt nie był pewien jednorodnej strategii dla każdego, tak też tutaj utworzyły nam się grupy kierowców jadących na 1 i 2 postoje. Z tej pierwszej korzystały głównie ekipy Minardi, Benettona i Jordana, zaś na agresywniejszą jazdę nastawili się : Sauber, Mclaren czy Ferrari. Z tego też właśnie powodu EmPiDi z CalpeRem odjechali błyskawicznie czołówce, która musiała męczyć się z bardziej obciążonymi bolidami. Kilka okrążeń później na 3 miejscu jechał MateLeLe powiększając przewagę nad walczącym Rekadym, szykucem oraz dwójką Benettonów, do których dojeżdżał także Pieczyk. Niestety na 7 okrążeniu kierowca Ferrari popełnił błąd zahaczając o Foczka i stracił panowanie nad swoim samochodem. Wtedy to do alei serwisowej jako pierwszy zawitał CalpeR. Czołówka oraz reszta zjeżdżała w okolicach 9-10 kółka. Grupa z jednym pitstopem wykonywała owe postoje w okolicach 11-14 kółka. Druga część wyścigu nie była już taka bogata w walkę na torze. Widzieliśmy pojedyncze walki w środku stawki (Pieczyk vs Simon874 vs Rekady), a także z tyłu (pietrekk vs TheAM). Jednak końcówka przyniosła nam trochę więcej. Zmiana strategii pomogła Foczkowi, który przez ostatnie 5 okrążeń dogonił Simona874 z Rekadym, a w dodatku ustanowił najszybsze okrążenie, co przyniosło mu 2 dodatkowe pkt za wyścig. Dolicza je do 6 punktów za ukończenie wyścigu na pozycji 7. Szprycek dzięki agresywniejszej strategii zdołał wyprzedzić pietrekka i zgarnąć ostatnie punktowane miejsce. Pieczyk pomimo błędów zmieścił się na P6. Świetną jazdą popisał się szykuc który zaciekle gonił Bartka1337 i finalnie udało mu się wskoczyć na 4 miejsce. Najniższy stopień podium ponownie wędruje do MateLeLe. Na podium zasłużył sobie CalpeR dzięki świetnej strategii i wybitnej jeździe. Drugi raz z rzędu staje na podium tego wyścigu. Tym razem musiał odstąpić zwycięstwa EmPiDiemu, który po raz drugi w lidze wygrywa wyścig na tej pętli. Sam EmPiDi miał jeszcze nieprzyjemną sytuację w ostatnim okrążeniu. Najpierw przy dublowaniu zahaczył o tył Patryka913, a następnie przy zawróceniu uderzył w niego TheAM, który przy tym incydencie ściął szykanę będąc poza torem. Koniec końców obyło się bez kar. Para Saubera i Mclarena okazała się tutaj najlepsza i to oni mogą cieszyć się największą ilością pkt uzyskanych z tego wyścigu. Poza punktami dojechali jeszcze Patryk913, Gzehoo, TheAM i Malina007, którzy dołączają się do właścicieli powstałego rekordu. Mowa o rekordzie osób, które ukończyły cały wyścig bez przedwczesnego wycofywania się. Pokazuje to tylko, że nasi uczestnicy chcą walczyć do końca. Oba teamy zaliczają awans w klasyfikacji konstruktorów. Mclaren o 7 pkt wyprzedza Ferrari, zaś Sauber przed ostatnim wyścigiem wraca na pozycję lidera. Wychodzi na to że Prost ostatecznie odpada z walki o P3, tym bardziej że w ciągu 2 ostatnich tygodni nie zawitał tam żaden z kierowców. Mimo to ma duże szanse na utrzymanie piątej pozycji. Dużo mniejsze szanse ma na to Arrows, który nad Jaguarem ma jedynie 5 pkt przewagi. Niestety, po tym GP konto ekipy drapieżników pozostało niezmienne. Miejsce 8 wciąż zajmuje Williams, 6 pkt nad BARem. Tutaj też nie jesteśmy niczego pewni. Zaś Minardi i Jordan prawdopobnie zamkną stawkę w obecnym sezonie. A co słychać w klasyfikacji kierowców? Wicemistrzostwo ligi zapewnia sobie Bartek1337, II wicemistrzostwo, a więc 3 miejsce zdobywa Foczek, zaś CalpeR może cieszyć się już z pozycji czwartej. Czołową piątkę zamyka nam Szprycek, którego teoretycznie może jeszcze wyprzedzić szykuc (30 pkt różnicy). Liczba 64 widnieje na koncie punktowym pietrekka. A w dziesiątce mamy wciąż niejeżdżących: Nicolasa, MPC oraz Simona874, do którego dystans bardzo powoli odrabiają Pieczyk i Rekady. Ostatnią nadzieją pozostaje MateLeLe, który po świetnych dwóch ostatnich rundach z pewnością będzie chciał powtórzyć swoje świetne wyniki. Tym krótkim opisem kończymy podsumowanie Monzy i z niecierpliwością czekamy na ostatni wyścig sezonu, a także na ostatni wyścig na rFactorze 1. Tor Fuji - Japonia, 08-09 września. Serdecznie zapraszamy!
Wyświetleń: 113
Komentarze
avatar EmPiDi
10 dni temu
Chopaku rok szkolny się zaczął, pisanie jakichkolwiek newsów kończy się u mnie po zakończeniu sezonu :v
Domyślny avatar
10 dni temu
Nie wiem kto pisał tego newsa ale duuuuzo rzeczy z wyścigu w nim zostało pominiętych, a ciekawych... No ale coz. Można się domyślić kto pewnie pisał jak nie chciał opisywać pewnych rzeczy :)
Najbliższe sesje
Najbliższe sesje
Seria
Nazwa
Data
Status

Brak nadchodzących sesji

Klasyfikacje
Klasyfikacje
1
Sauber
375
2
Benetton
258
3
Benetton
221
4
McLaren
157
5
Ferrari
102
6
McLaren
78
7
Jaguar
65
8
Sauber
63
9
McLaren
58
10
Williams
53
1
Sauber
510
2
Benetton
494
3
McLaren
159
4
Ferrari
140
5
Prost
103
6
Arrows
70
7
Jaguar
66
8
Williams
55
9
BAR
51
10
Minardi
26
Serwery
Serwery
Dane do serwerów dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników