Testy przedsezonowe Sesja 1
Testy przedsezonowe Sesja 2
Testy przedsezonowe Sesja 3
Grand Prix Kataru
Grand Prix Brazylii
Grand Prix Australii
Grand Prix San Marino
Grand Prix Hiszpanii
Grand Prix Monako
Grand Prix Kanady
Grand Prix Stanów Zjednoczonych
Grand Prix Pacyfiku
Grand Prix Europy
Grand Prix Francji
Grand Prix Austrii
Grand Prix Toskanii
Grand Prix Wielkiej Brytania
Grand Prix Niemiec
Grand Prix Węgier
Grand Prix Belgii
Grand Prix Włoch
Grand Prix Japonii
Grand Prix Malezji
Francja
Testy przedsezonowe Sesja 2
Paul Ricard
Runda 0
27 - 29.04.2018
Dzień 1
27.04.2018 - 18:00
Dzień 2
28.04.2018 - 18:00
Dzień 3
29.04.2018 - 18:00
Do startu testów pozostało
Mapka toru
live racers
Kodeks Kar



1.
Treningi oraz inne sesje.


1.1) Za nieuzasadnione i bezpodstawne obrażanie, przeklinanie na chacie nawet w trakcie treningów grozi kara w postaci doliczenia pół sekundy za każdy wpis.


1.2) Umyślne powodowanie wypadków - wyrzucenie z serwera na czas trwającej sesji.
Jeśli kierowca nadal będzie wchodzić na serwer, grozi mu kara zakazu startu w wyścigu.
W szczególnie ciężkich sytuacjach może dojść do zbanowania niepożądanego użytkownika.

1.3) W czasie treningu obowiązuje przestrzeganie flag, za nie przestrzeganie grozi kara cofnięcia o 3 pozycji na starcie w wyścigu.

2.

Kwalifikacje:



2.1) Za nieprzestrzeganie zasady \"gęsiego\" do startu kwalifikacji: cofnięcie o 5 pozycji na starcie w wyścigu.

2.2) Za każdorazowe ścinanie/poszerzanie zakrętów/szykan dodatkowe od 0,2 do 2 sekund, za poważniejsze anulowanie czasu.


2.3) Za pisanie na chacie podczas trwania kwalifikacji grozi kara w postaci 1 sekundy do czasu wyścigu za każdy wpis.


2.4) Za nieumyślne spowodowanie kolizji - doliczenie 1 sekundy do czasu kwalifikacji.


2.4.2)Umyślne powodowanie wypadków - start z alei serwisowej w wyścigu z możliwością zakazu startu.

2.5) W czasie kwalifikacji obowiązuje przestrzeganie flag, za nie przestrzeganie grozi kara cofnięcia o 5 pozycji na starcie w wyścigu.

3.
Wyścig



3.1) Spowodowanie wypadku, w wyniku którego bolid poszkodowanego:

a) Oskarżony ma połowiczną winę - kara +10 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara przesunięcia o 1 pozycję na starcie następnego wyścigu lub doliczenie 1 lub 2 punktów karnych.

b ) jest bez uszkodzeń - kara +20 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara doliczenia 2 sekund do czasu kwalifikacyjnego na starcie następnego wyścigu lub doliczenie 1 lub 2 punktów karnych.

c) posiada uszkodzenia - kara +30 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara cofnięcia o 10 pozycji lub na starcie następnego wyścigu lub od 3 do 5 punktów karnych.

d) nie ma możliwości kontynuowania wyścigu - kara +60 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara 10 sekund stop&go w trakcie pierwszych 3 okrążeń lub od 5 do 10 punktów karnych. Wówczas gdy kierowca nie odbędzie kary, zostaje zdyskwalifikowany z wyścigu.

e) kary mogą zostaź złagodzone o połowę jeśli winny odda pozycję.

3.2) Za wielokrotne ścinanie/poszerzanie zakrętów/szykan: kara +30 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara cofnięcia o 5 pozycji na starcie następnego wyścigu.

3.2.1) Za 3 ścięcia doliczane jest 10 sekund do czasu wyścigu, w przypadku braku efektu doliczane są 3 Punkty Karne. Jeśli jest ich więcej, wtedy wchodzi punkt powyższy.

3.3) Za utrudnianie dublowania lub opóźnione umożliwienie dublowania kara +20 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara startu w alei serwisowej.

3.4) Inne kary dotyczące wydarzeń na torze:

a) za jazdę bez koła (po stracie koła należy wcisnąć ESC, gdyż naprawa tego uszkodzenia w pit-stopie jest niemożliwa) - dyskwalifikacja w wyścigu. W przypadku gdy kierowca zwleka z karą , wówczas dodatkowo kara zakazu startu w następnym wyścigu.

b ) za nie zachowanie uwagi przy powracaniu na tor kara +20 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara cofnięcia o 5 pozycji na starcie następnego wyścigu.

c) za przekroczenie linii podczas wyjazdu z alei serwisowej kara +20 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara przejazdu przez aleję serwisową.

d) za speedbuga podczas wyścigu - dyskwalifikacja w wyścigu oraz kara przejazdu przez aleję serwisową po pierwszym okrążeniu następnego wyścigu.

e) za spowodowanie karambolu podczas wyścigu - dyskwalifikacja w wyścigu i zakaz start w następnym wyścigu .

f) w przypadku ścięcia toru w celu wyprzedzenia kara +20 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara startu z alei serwisowej.

3.5) Za pisanie na chacie podczas trwania wyścigu grozi 1 sekunda za każdy wpis. W przypadku bardziej obraźliwych słów może być doliczone nawet do 10 sekund za wpis.

3.6) Za start z pola startowego przed zapaleniem się zielonych świateł w celu zapoznania się z torem grozi kara +20 sekund do czasu wyścigu. W przypadku, gdy kara nie daje efektu w końcowym wyniku wyścigu, wówczas dodatkowo kara startu z alei serwisowej.

3.7) W czasie wyścigu obowiązuje przestrzeganie flag, za nie przestrzeganie grozi kara od doliczenia 5 sekund do czasu wyścigu do zakazu startu w kolejnym wyścigu w zależności od sytuacji.


3.8) Za niesportowe zachowanie na torze, np. zajeżdżanie drogi, spychanie z toru, grozi kara +30 sekund do czasu wyścigu. W skrajnych przypadkach Administracja może anulować Licencję sprawcy zdarzenia.


3.9) Za kolizję podczas okrążenia formującego winowajca otrzymuje karę doliczenia 20 sekund do czasu wyścigu, a w razie nieukończenia rywalizacji - start z alei serwisowej w kolejnym wyścigu.

4.
Inne kwestie:


4.1) Kary za wszelkie inne zdarzenia nie przewidziane w Kodeksie Rada FIA wydaje wg własnego uznania.


4.2) Wszelkiego rodzaju oszustwa i krętactwa wiąże się z podjęciem działań Administracji i nałożeniem kar: ban na konto na stronie ligi oraz wydalenie ze składu ligi.


4.3) W przypadku wystąpienia dodatkowych okoliczności Rada FIA może zastosować kary łagodniejsze lub ostrzejsze od powyższych.


4.4) Kary nakładane są w przypadku zgłoszenia skargi przez poszkodowanego lub w przypadku rażącego nie przestrzegania reguł Rada FIA sama wymierzy odpowiednią karę.

4.5) Jeśli widzisz w kodeksie jakieś niedociągnięcia poinformuj o tym Administrację przez prywatną wiadomość.

4.6)Jeśli logi z rfscana nie zostaną wysłane do Administracji w przeciągu 48 godzin od zakończenia wyścigu, kierowca ten jest automatycznie wykluczany z wyników wyścigu.
Ostatnia aktualizacja: 29 marzec 2018


Najbliższe sesje
Najbliższe sesje
Seria
Nazwa
Data
Status
Flaga
Testy
27.04 - 18:00
Flaga
Testy 2
28.04 - 18:00
Flaga
Testy 3
29.04 - 18:00
Flaga
Testy
04.05 - 18:00
Flaga
Testy 2
05.05 - 18:00
Klasyfikacje
Klasyfikacje
1
Ferrari
0
2
BAR
0
3
BAR
0
4
Stewart
0
5
McLaren
0
6
Ferrari
0
7
Minardi
0
8
Sauber
0
9
Williams
0
10
Benetton
0
1
Ferrari
0
2
BAR
0
3
Williams
0
4
Minardi
0
5
Jaguar
0
6
Sauber
0
7
Prost
0
8
Benetton
0
9
McLaren
0
Serwery
Serwery
Dane do serwerów dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników