Testy przedsezonowe Sesja 1
Testy przedsezonowe Sesja 2
Testy przedsezonowe Sesja 3
Grand Prix Kataru
Grand Prix Brazylii
Grand Prix Australii
Grand Prix San Marino
Grand Prix Hiszpanii
Grand Prix Monako
Grand Prix Kanady
Grand Prix Europy
Grand Prix Francji
Grand Prix Austrii
Grand Prix Wielkiej Brytania
Grand Prix Niemiec
Grand Prix Węgier
Grand Prix Belgii
Grand Prix Włoch
Grand Prix Japonii
Francja
Grand Prix Francji
Magny Cours
Runda 9
21 - 22 lipca 2018
Trening
21.07.2018 - 19:00
Kwalifikacje
22.07.2018 - 19:00
Wyścig (36 okr.)
22.07.2018 - 19:50
Do wyścigu pozostało
Brak mapki toru
live racers
Regulamin ligi



1. Liga LegendF1



1.1)
 
Definicje:
Administracja Główna
- osoby odpowiedzialne za
podejmowanie decyzji odnośnie funkcjonowania ligi.
W lidze LegendF1 jest to PatrykTrusmaster80
oraz EmPiDi.
Pomocnicy 
- osoby odpowiadające za poszczególne elementy ligi,
np. za stronę czy pisanie newsów
. Należą do nich:, Shymi,
Bartek1337 oraz Patryk913.

Mod 
- modyfikacja do gry rFactor, wymagana do wejścia na serwer ligowy.

Serwer ligowy

- serwer dostępny 24/7 na którym odbywają się sesje oficjalne i nieoficjalne.

Rada FiA

- grupa osób wyznaczonych przez Administrację do podejmowania decyzji odnośnie kar.

Strona ligowa

- zawiera system ligowy, który służy przedstawiania wyników, obliczania punktacji i komunikacji z zawodnikami. Można na niej również sprawdzić prognozę pogody na najbliższe dni.


1.2.)
Postanowienia Ogólne:

1.2.1) Przystępując do ligi akceptujesz poniższy regulamin.

1.2.2) W lidze zakazane jest używanie wulgaryzmów w stosunku do innych na serwerach TS3 oraz serwerze rFactor.

O ile w sytuacji stresu i złości przymykamy oko, o tyle np. bezcelowe obrażanie jest karane.

1.2.3) Każdy użytkownik, który posiada konto, może brać udział w dyskusjach na forum.

1.2.4) Posty nie na temat są traktowane przez Administracje jako SPAM i będą one usuwane.

1.2.5) W lidze zabronione jest polecanie innych lig, bez zgody Administracji. W przypadku chęci reklamy należy pisać na ligowy adres email.

1.2.6) Rozgrywki toczą się w oparciu o platformę rFactor 1.255f. Tą samą wersję rFactora należy wybrać przy ustawianiu rfScana!

1.2.7) Uczestniczenie w rozgrywkach LegendF1 jest darmowe.

1.2.8) Dostęp do pełnej funkcjonalności strony użytkownik dostaje po zaakceptowaniu rejestracji przez Admina.

1.3)
Serwer i Gra:

1.3.1) Liga korzysta z czystej wersji rFactora, do którego jest wgrany mod F1 RMT 2001 z autorskimi modyfikacjami.

1.3.2) W lidze jest serwer TS3, na którym należy się WŁAŚCIWIE zachowywać!

1.3.3) Wchodzimy na serwer z nickiem. Ma być taki sam jak na stronie, w przeciwnym wypadku wynik zawodnika nie zostanie uznany. W sytuacji chęci zmiany nicku należy poinformać o tym Administrację poprzez pocztę ligową. 

1.3.4) - Nie powodujemy hałasu. Za celowe przeszkadzanie grozi kara, napisana w Kodeksie Kar.

1.3.5)Nie ubliżamy innych użytkowników! Ścigamy się dla zabawy i naprawdę bez sensu jest na kimś się wyżywać. Jeśli musisz, to wyładuj się na zewnątrz.

1.3.6)Liga korzysta także z Discorda, gdzie obowiązują podobne zasady jak na TeamSpeaku.
 
1.3.7) Serwer Ligowy rFactor jest ustawiony na zasadach, podanych poniżej:

a) Dozwolone Pomoce:
- Automatyczna skrzynia biegów
- Kontrola trakcji (Wysoko)
- ABS (Wysoko)
- Automatyczne sprzęgło.
- Kontrola stablizacji (Nisko)

b ) Pozostałe ustawienia:
- Paliwo: x3
- Opony: X3
- Awarie Mechaniczne: Wyłączone
- Długość Wyścigu: 50%
1.3.5)Dane do serwerów znajdują się na stronie głównej, w prawym panelu "Serwery Ligowe"



2. Uczestnictwo w lidze



2.1) Użytkownik wyraża chęć uczestnictwa w rozgrywkach poprzez dokonanie odpowiedniego zapisu na stronie ligowej.

2.2) Każdy nowy użytkownik MUSI ubiegać się o licencję uprawniającą do pełnego udziału w lidze. Poprzez formularz ligowy bądź kontakt z Adminem można otrzymać częściową licencję, umożliwiającą dołączenie do ligi jako kierowca testowy.

2.3) Użytkownik zdając pełną licencję staje się kierowcą ligowym. Tylko mając pełną licencję można zapisywać się jako kierowca etatowy.

2.4) Maksymalna liczba członków zespołu jest określona dla każdego sezonu.



3. Zachowanie na serwerze



3.1) Warunkiem pełnego uczestnictwa w każdej sesji na serwerze jest posiadanie aktualnej wersji moda ligowego oraz wymaganego toru.

3.2) Podczas oficjalnych sesji (trening, kwalifikacje, rozgrzewka, wyścig) obowiązują ściśle określone zasady zachowania się zawodników.

3.3) Zabronione jest opuszczanie alei serwisowej (pitlane) przed zapaleniem się zielonego światła.

3.4) Kierowcy ustawiają się w pitlane jeden za drugim w bezpiecznych odstępach.

Zabronione jest ustawianie się jeden obok drugiego przed wyruszaniem z alei serwisowej.

3.5) Zabronione jest celowe ścinanie szykan, niszczenie znaków, pachołków i innych obiektów znajdujących się na torze w celu szybszego pokonania okrążenia. Kierowca podczas okrążenia wyjazdowego i pomiarowego MUSI mieścić się w limitach toru.

3.6) Kierowca znajdujący się na torze powinien przestrzegać pokazywanych mu flag (żółta, niebieska, czarna)

3.7) Podczas okrążenia wyjazdowego należy przepuścić zbliżających się kierowców na okrążeniach pomiarowych oraz przygotować sobie odpowiedni odstęp za nimi przed rozpoczęciem pomiaru czasu.

3.8) Zabronione jest nieuzasadnione zwalnianie i zatrzymywanie się na torze, które wywołuje żółtą flagę.

3.9) Podczas kwalifikacji i wyścigu obowiązuje zakaz pisania na czacie. Jedynymi uprawnionymi osobami do pisania w trakcie trwania tych sesji są administratorzy.

3.10) Przy wejściu na serwer należy zakupić samochód zespołu do jakiego zawodnik złożył zapis.
Należy nim wchodzić przy okazji każdej oficjalnej sesji.



4. Sesje Ligowe



4.1)
Sesje ligowe tj. Trening, Kwalifikacje, Rozgrzewka oraz Wyścig są uznane jako "Oficjalne", tylko wtedy, gdy na serwerze ligowym rFactor znajduje się conajmniej jeden uprawniony Administrator do prowadzenia sesji.

4.2) Czas rozgrywania sesji jest podawany w panelu "Najbliższe sesje". W przypadku ewentualnych zmian Administracja informuje o takiej zmianie na stronie głównej, na ShouBoxie bądź w newsie zapowiadającym wyścig. 

4.3) Jeśli u kierowcy przy dołączaniu do serwera wystąpi niezgodność plików (mismatch) typu .hdv lub też jeśli istnieje podejrzenie użycia tzw. cheatu, administracja ma prawo do usunięcia kierowcy z serwera.

4.4) Restarty wyścigów są zabronione. Jedyne wyjątki to problemy techniczne bądź inne powodu uniemożliwiające przeprowadzenie wyścigu.

4.4.2)Jeśli w wyścigu pozostanie mniej niż 3 kierowców wyścig jest przerywany. Jeśli zawodnicy przejechali mniej niż 50 % dystansu wyścigu przyznawana jest połowa punktów.

4.5) Podczas wyścigu dozwolone jest tankowanie.

4.6) Mieszanki opon na dany wyścig podawane będą w newsie zapowiadającym wyścig bądź w ShoutBoxie.

4.6.2) Podczas wyścigu obowiązkowe jest użycie przynajmniej dwóch z trzech dostępnych mieszanek na suchą nawierzchnię. W przypadku deszczowych warunków przepis nie obowiązuje.

4.7) Przebywanie na torze mimo wykrycia u kierowcy błędów gry, np.:

A ) "Speed bug'a"

B )Zbyt wysoki ping

C ) Niewidoczności bolidu kierowcy na powtórce z serwera grozi usunięciem z serwera oraz dyskwalifikacją z danej sesji.

D ) Musi zgłosić się na liście startowej nie później niż pół godziny przed rozpoczęciem kwalifikacji!

4.8) Sesja zostanie uznana za zakończoną wtedy, gdy jeden z uprawnionych Administratorów napisze na serwerze: Sesja zostaje zakończona.

4.9) Korzystanie z czatu na serwerze jest dostępne podczas sesji rozgrzewkowej lub treningowej.



5. Trening



5.1) Podczas każdego weekendu wyścigowego odbywa się jedna sesja treningowa.

5.2) Sesja treningowa trwa 60 minut.

5.3) Podczas sesji treningowej kierowca może wykonać dowolną liczbę okrążeń.
 
5.4) Podczas całej sesji treningowej, jest dozwolone wychodzenie z serwera.



6. Kwalifikacje



6.1) Kwalifikacje odbywają się w niedzielę przed wyścigiem.

6.2) Kwalifikacje trwają 30 minut.

6.3) Na podstawie wyników z kwalifikacji ustalane są pozycje startowe do wyścigu.



7.Rozgrzewka



7.1) Podczas rozgrzewki kierowcy mogą wykonać próbny start z końca alei serwisowej oraz sprawdzić zjazd do pitlane.

7.2) W jej trakcie dozwolone jest wychodzenie z serwera przed ustawieniem pozycji startowych.

7.3) Jeśli kierowca opuści serwer podczas warmupa po ustawieniu pozycji, startuje z końca stawki.



8.Wyścig



8.1) Wyścig odbywa się na dystansie około 160 km. Dystans wyścigu dla poszczególnych torów określa kalendarz.

8.2) Administracja ma prawo zmienić dystans wyścigu w trakcie sezonu, jeśli istnieją ku temu powody.

8.3) Aby kierowca został dopuszczony do startu w wyścigu, musi spełnić następujące warunki:

A) Posiadać pełną licencję uprawniającą do startów.

B ) Posiadać czas poniżej 107% najlepszego czasu według wskazań livetimingu.

C) Nie posiadać kary w postaci zakazu startu w danej rundzie lub sezonie.

8.4) Administracja ma prawo dopuścić gracza do wyścigu jeśli nie spełnia punktu
8.3b pod warunkiem, że gracz uzyskał przed wyścigiem czas dający 107% najlepszego czasu kwalifikacji pod warunkiem wysłania nagrania z danego przejazdu przed wyścigiem.

8.5) Start wyścigu odbywa się z pól startowych po okrążeniu formującym.

8.6) Ustawienie na starcie jest uzależnione od wyników kwalifikacji oraz kar.

8.7) W przypadku nałożenia na gracza startu z alei serwisowej, kolejność zawodników w alei ustalana jest na podstawie czasu z kwalifikacji bądź rozgrzewki.

8.8) Czas trwania wyścigu nie może przekroczyć jednej godziny od momentu startu.

8.8.2) Przed wyścigiem kierowcy startujący z pól startowych przejeżdżają jedno okrążenie formujące i ustawiają się ponownie na starcie. W szczególnych wypadkach administracja może odwołać okrążenie formujące.

8.9) Wyścig rozpoczyna się gdy zgasną wszystkie czerwone światła. Kierowcy startujący z pitlane czekają na zielone światło na końcu alei serwisowej, które zapala się gdy lider wyścigu przejedzie cały pierwszy sektor toru podczas pierwszego okrążenia.

8.10) Kierowca może otrzymać automatyczne kary przejazdu przez boksy lub stop&go, które musi wykonać przed ukończeniem wyścigu.

8.11) Pomiędzy rozpoczęciem okrążenia formującego
a przekroczeniem lini mety przez ostatniego zawodnika
 zakazane jest pisanie na czacie osobom spoza Administracji! 

8.12) Wyścig kończy się gdy ostatni kierowca który nie wycofał się z wyścigu przekroczy linię mety.



9. Zespoły



9.1) Każdy zespół może zatrudnić 2 kierowców etatowych i dwóch testowych.

9.2) Administracja może przypisać do zespołu kierowce szukającego posady tylko wtedy gdy zespół nie posiada kierowcy testowego.

9.3) Administracja nadzoruje zmiany w zespołach.
 

10. Punktacja:



10.1) Punkty są przyznawane, według odpowiedniego klucza: 25,18,15,12,10,8,6,4,2,1.

10.2) Za zdobycie pierwszego pola startowego podczas kwalifikacji przyznawane są 3 punkty.

10.3) Za zdobycie w trakcie wyścigu najszybszego okrążenia otrzymuje się dodatkowe 2 punkty.



11.
Kary



11.1) Kary za poszczególne przewinienia są przyznawane zgodnie z Kodeksem Kar.

11.2) Skargi można składać na stronie głównej pod przyciskiem Skargi.

11.3) Rada FiA w szczególnych przypadkach może przyznać karę wykraczającą poza ramy określone w Kodeksie Kar.

11.4) Jeśli gracz otrzymał karę na podstawie decyzji rady FiA a zawodnik jest nieobecny to kara zostaje przesunięta na kolejny wyścig.

11.5) Administracja sprawdza okrążenie formujące oraz pierwsze okrążenie.

11.6) Jeśli nie pojawią się skargi od kierowców w odpowiednim miejscu w przeciągu 24 godzin od zakończenia wyścigu, skargi nie będą rozpatrywane. 



12.
Nieobecności



12.1) Nieobecność podczas treningu i kwalifikacji
nie skutkują żadnymi karami.

12.2) Jeśli kierowca chce zgłosić nieobecność, musi napisać prywatną wiadomość do jednego z adminów powód nieobecności, a jeśli ma taką możliwość, napisać na forum w odpowiednim dziale według podanego tam wzoru.

12.3) Ilość nieobecności zapisywana jest w prywatnym arkuszu kalkulacyjnym w bazie danych. W razie pytań należy pisać na pocztę ligową.

 12.4) Jeśli kierowca będzie mieć 4 nieobecność w przeciągu 7 rund, zostaje przeniesiony na stanowisko testowe swojego zespołu. Jeśli w kolejnych rundach będzie regularnie się pojawiać, to zostanie przywrócony na kierowcę etatowego.

12.5) Jeśli kierowca nie usprawiedliwi swojej nieobecności w przeciągu 24 godzin od zakończenia wyścigu, nieobecność jest mnożona podwójnie.

12.6) W razie nieobecności kierowcy etatowego pierwszeństwo w zastępstwie ma kierowca testowy tego samego zespołu . W razie jego braku zespół może wybrać własnego zastępcę, pod warunkiem zaakceptowania go przez Administrację.


Ostatnia aktualizacja regulaminu: 03.05.2018


Najbliższe sesje
Najbliższe sesje
Seria
Nazwa
Data
Status
Flaga
Trening
21.07 - 19:00
Flaga
Kwalifikacje
22.07 - 19:00
Flaga
Wyścig
22.07 - 19:50
Flaga
Trening
28.07 - 19:00
Flaga
Kwalifikacje
29.07 - 19:00
Klasyfikacje
Klasyfikacje
1
Sauber
161
2
Benetton
134
3
Benetton
105
4
Ferrari
72
5
Prost
68
6
Sauber
63
7
Sauber
58
8
Ferrari
33
9
Minardi
22
10
Prost
20
1
Sauber
257
2
Benetton
239
3
Ferrari
88
4
McLaren
77
5
Prost
75
6
Arrows
28
7
Minardi
26
8
Jaguar
21
9
BAR
17
10
Williams
17
Serwery
Serwery
Dane do serwerów dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników