Węgierskie zawody przed nami!
Autor: KaiseR, styczeń 24 2018, Wyœwietleń: 38
Hungaroring był pierwszym torem Formuły 1, zbudowanym za żelazną kurtyną. Pomysł budowy toru zrodził na początku lat osiemdziesiątych XX wieku, kiedy Bernie Ecclestone prezydent i szef Formula One Administration, chciał zorganizować Grand Prix w którymś z państw bloku wschodniego: Związku Radzieckim, Chinach, lub Jugosławii. Negocjacje z tymi krajami nie przyniosły jednak żadnego efektu. Przełom nastąpił w roku 1983, gdy pochodzący z Węgier specjalista od reklamy, Thomas Rohonyi, współpracujący z organizatorami Grand Prix Brazylii Formuły 1, zwrócił uwagę Ecclestone’a na Budapeszt. Komunistyczne władze Węgier początkowo rozważały możliwość urządzenia wyścigu na tymczasowym torze ulicznym, ale szybko zdecydowano, że najlepszym projektem będzie budowa toru wyścigowego w położonej 19 kilometrów od Budapesztu Dolinie Trzech Źródeł. Za tą lokalizacją przemawiała ponadto przebiegająca nieopodal autostrada M3, która zapewniała szybkie połączenie ze stolicą Węgier. István Papp zaprojektował tor w taki sposób, by prawie z każdego miejsca zapewnić widzom możliwość obserwowania, co dzieje się na całym obiekcie (widać 80% toru). Budowa toru zakończyła się po ośmiu miesiącach od podpisania kontraktu. Na pierwsze zawody w dniu 10 sierpnia 1986 przybyło blisko 200 000 kibiców, mimo tego, że cena biletu przewyższała wtedy kilkukrotnie średnie wynagrodzenie na Węgrzech. Tor jest wąski i kręty, a przez to bardzo trudny technicznie. Wyprzedzanie jest możliwe praktycznie tylko na końcu prostej startowej. Pierwsze zwycięstwo na nowym torze Hungaroring odniósł Nelson Piquet z zespołu Williams-Honda!
W związku z charakterystyką toru, który jest wąski, kręty i często zabrudzony z powodu rzadkiego używania, wyścig kojarzony jest z Nudnymi "procesjami". Często zdarza się, że kilka samochodów porusza się za znacznie wolniejszym, nie mogąc go wyprzedzić. Thierry Boutsen zademonstrował to w sezonie 1990 gdy jadąc w wolniejszym Williamsie powstrzymywał skutecznie pretendenta do tytułu Mistrza Świata, Ayrtona Sennę, który nie był w stanie znaleźć dobrego miejsca do wyprzedzania. Sekretem do zwycięstwa na torze Hungaroring jest strategia pit stopów. Michael Schumacher w sezonie 1998 po zmianie taktyki przez jego stajnię, Ferrari, zdołał po zakończeniu wszystkich postojów wygrać wyścig. Wyprzedzanie jest tutaj rzadkością, mimo to w sezonie 1989 Nigel Mansell, startujący z dwunastego pola startowego w Ferrari, wyprzedzał wszystkie auta po kolei, obejmując w końcu prowadzenie, gdy Ayrton Senna utknął za wolniejszym pojazdem. W sezonie 2003 tor został minimalnie zmodernizowany w celu stworzenia lepszych warunków do wyprzedzania.
Jak to będzie wyglądało w lidze? Wiemy na pewno, iż Pasiasty będzie w dobrej formie jeżeli znajdzie odpowiednią linię jazdy. Vef - lider klasyfikacji generalnej. Na nim jest presja tłumu aby w końcu pojechał dobry wyścig. Foczek, którego nie można tak łatwo skreślać. Czy też Szprycek pomimo tego, iż zaprzecza, że zdobędzie obfite punkty na tym GP. Jak się to potoczy? Kto wygra? Kto straci? Dowiemy się w niedzielę na wyścigu!

Trochę informacji o GP Węgier:
Lokalizacja: Budapeszt, Węgry
Nazwa GP: Magyar Nagydíj
Nazwa toru: Hungaroring
Liczba zakrętów: 16
Długość: 3.975 km
Rekord okrążenia (F1): 1:19.071 Michael Schumacher, (Ferrari, 2004)
Rekord okrążenia (liga): 1:12.202 K.Bobrowicz
Liczba okrążeń (F1): 70
Liczba okrążeń (liga): 39 + fl
Dystans wyścigu (F1): 305,846 km
Dystans wyścigu (liga): 155,025 km + 3.975 (fl)
Dostępne mieszanki opon: SuperSoft, Soft, Medium, Hard

Program GP:
Trening | 27.01.2018 (sobota); godz. 19:00
Kwalifikacje | 28.01.2018 (niedziela); godz. 18:45
Wyścig | 29.01.2018 (niedziela); godz. 19:30
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Reklama
Liga F1  rFactor Liga F1  rFactor Liga F1  rFactor www.f1-online.pl
Shoutbox
Skargi można składać do wtorku do godziny 12!


Brak Awatara MateLeLe MateLeLe jest OffLine - 18.02.18
Calper na mistrza XDD


Awatar Szprycek Szprycek jest OffLine - 18.02.18
Panowie spokojnie, szanujmy sie. Wszystko wyjasnione na konfie na FB


Brak Awatara Foczek Foczek jest OffLine - 18.02.18
https://www.youtub
e.com/watch?v=CR2w
4zaPK6M&feature=you
tu.be


Brak Awatara MPC MPC jest OffLine - 18.02.18
https://www.youtub
e.com/watch?v=JeAw
m0C1Gds&feature=you
tu.be


Awatar EmPiDi EmPiDi jest OffLine - 18.02.18
Tak, tyle że ty hamowałeś nieco szybciej niż normalnie, więc myślałem że mi odpuszczasz. Zresztą i tak potem cie nie wyprzedzałem więc?XD


Aby wysłać wiadomość musisz być zalogowany.

Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 109
· Najnowszy użytkownik: barti
Następne GP
Runda 15 - GP Kanady | Montreal
35 okr + FL
Trening Kwalifikacje Wyścig
17.02.18 | 19:00 18.02.18 | 18:45 18.02.18 | 19:30
POBIERZ TOR
Serwery Ligowe
Serwer rFactor Status | Online
Adres IP: 91.196.48.246:24000
Hasło: f1
       
Serwer Team Speak Status | Online
Adres IP: ts3.r-fanatic.pl
Hasło ogólne: f1

Hasło na kanał: PW u Admina
Wyniki na żywo
Klasyfikacja Generalna

Klasyfikacja Kierowców Sezon 4
1       Vef       Ferrari 163
2       Szprycek       McLaren 160
3       xCalpeR       McLaren 131
4       PatrykTrusmaster80       BAR 111
5       Pasiasty       Benetton 107
       

Klasyfikacja Konstruktorów Sezon 4
1       Ferrari 347
2       Mclaren 305
3       Benetton 227
4       Williams 147
5       BAR 127
Pełna klasyfikacja generalna
Ostatnio na forum
Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2015 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.