Testy przedsezonowe Sesja 1
Testy przedsezonowe Sesja 2
Testy przedsezonowe Sesja 3
Grand Prix Kataru
Grand Prix Brazylii
Grand Prix Australii
Grand Prix San Marino
Grand Prix Hiszpanii
Grand Prix Monako
Grand Prix Kanady
Grand Prix Stanów Zjednoczonych
Grand Prix Pacyfiku
Grand Prix Europy
Grand Prix Francji
Grand Prix Austrii
Grand Prix Toskanii
Grand Prix Wielkiej Brytania
Grand Prix Niemiec
Grand Prix Węgier
Grand Prix Belgii
Grand Prix Włoch
Grand Prix Japonii
Grand Prix Malezji
Francja
Testy przedsezonowe Sesja 2
Paul Ricard
Runda 0
27 - 29.04.2018
Dzień 1
27.04.2018 - 18:00
Dzień 2
28.04.2018 - 18:00
Dzień 3
29.04.2018 - 18:00
Do startu testów pozostało
Mapka toru
live racers
Autor: EmPiDi
Data dodania: 25 lutego 2018 - 20:07
Sauber ponownie zwycięski!
Tytuł newsa
Gorące powietrze, gorący tor, gorące bolidy, gorące kobiety - krótki wstęp do relacji z GP Meksyku, 16-tej rundy sezonu. Stawka wyniosła 12-stu. W porównaniu z GP Kanady na polach startowych pojawił się hubertus2001, przeniesiony do Jordana za sprawą powrotu EmPiDiego do Saubera. Z powodów prywatnych udziału nie wziął CalpeR, a jego przeciwnicy zdobyli dobre punkty, co dodatkowo podłamuje trzeciego kierowcę klasyfikacji generalnej. Z powodu nieuzyskania 107% Gzehoo nie został dopuszczony do wyścigu, co obciążyło barki Patryka913, który musiał walczyć o punkty dla Minardi samemu. Tego problemu nie miał Benetton, który zatrudnił MateLeLe na tą rundę. Przez większość tygodnia świetne tempo pokazywał Szprycek, który nie bez powodu ćwiczył na to GP najdłużej. Wydawało się, że kierowca ten zmierza po kolejne zwycięstwo w kwalifikacjach jak i w wyścigu. W czasówce jednak duże zaskoczenie - rzutem na taśmę pierwsze pole startowe wywalczył Foczek tuż przed Szpryckiem. Z drugiej linii startowali EmPiDi i MateLeLe, na dobrym piątym miejscu pietreek, szósty był MPC, odległe siódme miejsce zajął Vef, a dalej mieliśmy Patryka913, Patryka Trusmastera80, RAZORA98PL,hubertusa2001, pieckę, i wcześniej wspomnaniego Gzehoo, który nie chciał kibicować kierowcom i wyruszył wraz ze swoim zespołem do Argentyny, gdzie rozpocznie się kolejna walka o punkty. Pech spotkał także pieckę - jego BAR przez awarię silnika nie powalczył w wyścigu. Start przebiegł spokojnie, nie mieliśmy zbyt dużo przetasowań. Na miejsce trzecie przebił się MateLeLe, który jadąc na wolniejszych oponach przez krótki czas blokował kierowców za sobą, głównie EmPiDiego i Vefa, co dało przewagę Foczkowi i Szpryckowi na czele, którzy uciekli już najbliższym rywalom na kilka sekund. Niestety nowy nabytek Benettona nie radził sobie z oponami Soft, co przyczyniło się do dużych strat w dalszej części wyścigu. Na 10 okrążeniu utracił kontrolę nad swoim autem uszkadzając bolid i wylatując z trasy. Gdy chciał powrócić na tor, sędziowie ukarali go (nie)słusznie dyskwalifikacją za "jazdę pod prąd". Cóż, krótkotrwały powrót do ligi nie był dla niego szczęśliwy. Pod koniec pierwszego okrążenia na szybkim nawrocie Peraltada w stronę band polecieli MPC i hubertus2001. Jedynie ten drugi zdołał kontynuować jazdę. Sauber podzielił losy Benettona, a więc musiał liczyć tylko na jednego zawodnika z ich teamu. Na okrążeniu czwartym doszło do bratobójczej walki Arrowsów niestety zakończonej kolizją spodowaną przez RAZORA98PL. Na czele stawki cały czas mieliśmy dwójkę Foczek-Szprycek do której zbliżał się EmPiDi, niestety stracił on znów kilka sekund w boksie, a więc odrabianie zaczęło się od nowa. Walka Benettona z Ferrari wyglądała bardzo ciekawie, lecz czasem była zbyt agresywna i jest to jeden z głównych czynników, który pozbawił ich zwycięstwa. U Foczka mogła być to także strategia, ponieważ zastosował 3-krotnie SuperSofty i raz Softy, gdzie większość pojechała na 4 boksy tylko z wykorzystaniem SuperSoftów. Pakiet tych twardszych opon Foczek użył już na pierwszym pit-stopie, co wyprowadziło na pozycję Szprycka,a w pogoni za nim cały czas był EmPiDi. Lecz na drugich postojach to mechanicy Saubera wykazali się lepszym refleksem i to on wyszedł na prowadzenie, którego nie oddał już do samego końca. Wydawało się że Foczek obejmie pozycję drugą, niestety złe ustawienia jego auta doprowadziły do przegrzewania się jego ogumienia, co zmusiło go do piątej nieplanowanej wymiany opon. Tak więc Szprycek zgarnął kolejne (bardzo potzebne) 20 pkt do klasyfikacji generalnej. Co ciekawe trzeci zawodnik zdobył ich 21 za sprawą Pole Position i najszybszego okrążenia w wyścigu. O miejsce czwarte batalia przez większą część tego wyścigu o 13 punktów dających 4 miejsce trwała pomiędzy Patrykiem Trusmasterem80 i Vefem. Jednakże fantastyczny manewr Vefa na Peraltadzie na ostatnim okrążeniu pokonał reprezentanta brytyjskiej ekipy. Lider generalki pokazał tym, że nie zamierza składać broni. Przewaga Vefa stopniała do 6 punktów nad Szpryckiem. W czołówce nadeszły minimalne zmiany na pozycji numer 4 gdzie Foczek wyprzedza Patryka Trusmastera80 o 2 punkty, a Patryk913 traci już tylko oczko do nieobecnego Pasiastego. A więc... ̶J̶a̶k̶u̶b̶ ̶J̶a̶n̶d̶a̶ walka w Ameryce wciąż trwa. Teraz przenosimy się na kontynent południowy - do Argentyny,a potem azjatycka i australijska część. Miejmy nadzieję na czystą i ciekawą walkę. Do zobaczenia już w niedzielę!
Wyświetleń: 6
Komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Najbliższe sesje
Najbliższe sesje
Seria
Nazwa
Data
Status
Flaga
Testy
27.04 - 18:00
Flaga
Testy 2
28.04 - 18:00
Flaga
Testy 3
29.04 - 18:00
Flaga
Testy
04.05 - 18:00
Flaga
Testy 2
05.05 - 18:00
Klasyfikacje
Klasyfikacje
1
Ferrari
0
2
BAR
0
3
BAR
0
4
Stewart
0
5
McLaren
0
6
Ferrari
0
7
Minardi
0
8
Sauber
0
9
Williams
0
10
Benetton
0
1
Ferrari
0
2
BAR
0
3
Williams
0
4
Minardi
0
5
Jaguar
0
6
Sauber
0
7
Prost
0
8
Benetton
0
9
McLaren
0
Serwery
Serwery
Dane do serwerów dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników