Testy przedsezonowe Sesja 1
Testy przedsezonowe Sesja 2
Testy przedsezonowe Sesja 3
Grand Prix Kataru
Grand Prix Brazylii
Grand Prix Australii
Grand Prix San Marino
Grand Prix Hiszpanii
Grand Prix Monako
Grand Prix Kanady
Grand Prix Europy
Grand Prix Francji
Grand Prix Austrii
Grand Prix Wielkiej Brytania
Grand Prix Niemiec
Grand Prix Węgier
Grand Prix Belgii
Grand Prix Włoch
Grand Prix Japonii
Francja
Grand Prix Francji
Magny Cours
Runda 9
21 - 22 lipca 2018
Trening
21.07.2018 - 19:00
Kwalifikacje
22.07.2018 - 19:00
Wyścig (36 okr.)
22.07.2018 - 19:50
Do wyścigu pozostało
Brak mapki toru
live racers
Autor: EmPiDi
Data dodania: 19 lutego 2018 - 20:05
Dziewiąty zwycięzca sezonu!
Tytuł newsa
Serdecznie witamy z relacji po GP Kanady na torze Gillesa Villeneuve'a będącej 15 rundą sezonu. Wyjątkowe Grand Prix, choćby dlatego że batalia o wygraną toczyła się do samego końca wyścigu. Ale po kolei. Na kanadyjskie rejony zawitało 13 zawodników. Debiut w sezonie zaliczył EmPiDi- mistrz poprzedniego sezonu, który pokazał że wciąż ma ̶p̶o̶t̶e̶n̶c̶j̶ę̶ potencjał do walki o czołowe lokaty. Pokazał to już w kwalifikacjach, w których zdobył Pole Position o zaledwie 0.029 nad Vefem. Po karach za poprzednie GP drugą linię zajęli Szprycek i Patryk913, trzecią MPC i CalpeR, a dalej Foczek, RAZOR98YT, PatrykTrusmaster,pietreek, TADEO,piecka i Gzehoo. Warto wspomnieć że pierwsza siódemka zmieściła się w jednej sekundzie, co dowodzi na to że posiadamy wyrównaną stawkę w czasówkach. Oczywiście w wyścigu stawka ta nam się rozjeżdża. W tej rundzie podzieliła się ona na dwie większe grupy. Na samym starcie wydarzyła nam się niemała kolizja pomiędzy EmPiDim a Szpryckiem. Zawodnik Saubera hamował szybciej w porównaniu do reszty do pierwszego zakrętu (jak się okazało, dysponował Mediumami na pierwszy stint w odróżnieniu od całej reszty na oponach SuperSoft/Soft). Sam EmPiDi stracił tylko dwie pozycje, natomiast Szprycek spadł na koniec stawki. Bardzo dobry start zaliczył także pietreek, który niestety w dalszej części wyścigu stracił zyskane pozycje. Z rywalizacji już na 1 okrążeniu odpadł TADEO za sprawą problemów z samochodem. Podobne losy spotkały pieckę, który zakończył zmagania po 3 kółku. Jeśli chodzi o wyżej wspomniane grupy- w pierwszej dowodzili Vef, Foczek i CalpeR, a w drugiej EmPiDi który początkowo blokował resztę za sprawą cięższego bolidu i wolniejszych opon. W tej stawce był m.in. RAZOR98YT i Patryk913, którzy utrzymywali dobre tempo, a także Szprycek, który starał się nadrabiać wcześniej wyrządzone straty, lecz popełniał kolejne błędy, które doprowadziły do jeszcze większych strat niż z początku wyścigu. Większość kierowców zjeżdżała już na 8-9 okrążeniach za sprawą SuperSoftów. Wtedy prowadzenie objął EmPiDi, który do pierwszego postoju poczekał do 12 okrążenia. Wtedy też założył SuperSofty, co oznaczało że cała stawka jechała praktycznie tą samą strategią. Na 11 kółku drugi z kierowców Saubera - MPC, miał dziwną styczność ze ścianą. Przez małe oparcie się o nią stracił całe przednie skrzydło. Jak do tego doszło, ̶n̶i̶e̶ ̶w̶i̶e̶m̶ nikt nie potrafi wyjaśnić. Na 17 okrążeniu szanse na zwycięstwo Foczka zmniejszyły się, gdyż popełnił błąd w drugim sektorze przez co stracił na tym 10-15 sekund. Niestety to nie był koniec problemów. Przy zjeździe do boksu zbyt późno włączył limiter, przez co sędziowie ukarali go karą przejazdu przez boksy. Ten sam błąd napotkał pietrka, na 26 okrążeniu. Wydawało sie że zwycięstwo rozstrzygnie się między Mclarenem Calpera a Ferrari Vefa. Nikt nie przypuszczał jednak, że EmPiDi z 12-sekundową będzie miał siły na gonitwę. Nic bardziej mylnego! Od 30 okrążenia rozpoczęła się walka między tą trójką. Błędy zaczął popełniać Vef, który chwilowo spadł na miejsce trzecie, jednak na 32. kółku EmPiDi zbyt agresywnie zaatakował CalpeRa, co skutkowało wypchnięciem go poza tor, i Vef znów powrócił na prowadzenie. Wspomniana dwójka niewiele na tym straciła - cały czas wszyscy byli blisko siebie. Później, już przepisowo EmPiDi wyprzedził CalpeRa, który widocznie tracił na ostatnich kilometrach wyścigu. Pozostała dwójka Vef-EmPiDi. Kierowca Saubera cały czas napierał na tył Ferrari. I to poskutkowało. Na nawrocie rozpoczynającym S3 EmPiDi wykorzystał lukę i wyprzedził lidera klasyfikacji generalnej. Tak zakończyła się walka o zwycięstwo. Na dodatek Foczek na ostatnim zakręcie zdołał jeszcze wyprzedzić tracącego tempo CalpeRa. Na piątym miejscu dojechał Patryk913, szósty był RAZOR98YT, siódme miejsce dla Szprycka, ósme dla MPC, dziewiąte dla pietrka, a ostatnie punktowane miejsce zajął PatrykaTrusmaster. Walka o mistrzostwo trwa cały czas pomiędzy pierwszą trójką -Vef, Szprycek, CalpeR. Zostało 5 rund. Pięć być może najważniejszych wyścigów w ich karierze. Kto najlepiej wytrzyma presję i zostanie mistrzem 4 sezonu? Na ten werdykt musimy poczekać jeszcze 5 tygodni. A teraz skupmy się na najbliższej rundzie w Meksyku na torze Hermanos Rodriguez. Do zobaczenia w Ameryce! Kary za wyścig: Doliczenie 5 sekund Szpryckowi za kolizję z EmPiDim na pierwszym okrążeniu.
Wyświetleń: 22
Komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Najbliższe sesje
Najbliższe sesje
Seria
Nazwa
Data
Status
Flaga
Trening
21.07 - 19:00
Flaga
Kwalifikacje
22.07 - 19:00
Flaga
Wyścig
22.07 - 19:50
Flaga
Trening
28.07 - 19:00
Flaga
Kwalifikacje
29.07 - 19:00
Klasyfikacje
Klasyfikacje
1
Sauber
161
2
Benetton
134
3
Benetton
105
4
Ferrari
72
5
Prost
68
6
Sauber
63
7
Sauber
58
8
Ferrari
33
9
Minardi
22
10
Prost
20
1
Sauber
257
2
Benetton
239
3
Ferrari
88
4
McLaren
77
5
Prost
75
6
Arrows
28
7
Minardi
26
8
Jaguar
21
9
BAR
17
10
Williams
17
Serwery
Serwery
Dane do serwerów dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników